مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 08:152021-08-10اقتصادي

فعالیت 1400 کارگاه نخودپزی در ممقان


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس آمار در حدود یک هزار و 400 کارگاه نخودپزی در ممقان مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از 100 هزار تن از نخودچی آجیلی را فرآوری و روانه بازارهای داخلی و خارجی می نمایند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس آمار در حدود یک هزار و 400 کارگاه نخودپزی در ممقان مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از 100 هزار تن از نخودچی آجیلی را فرآوری و روانه بازارهای داخلی و خارجی می نمایند.

مرتضی نیرومند اسکویی در جلسه ی شورای معاونان این شرکت گفت: شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در راستای اجرای برنامه های حمایتی توسعه خوشه های صنعتی استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی نسبت به ثبت مهارت تهیه ی نخودچی ممقان در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس اقدام کرد و همچنین در ادامه تمبر خوشه نخودچی ممقان نیز با همکاری اداره کل پست استان چاپ شد.

وی با توضیح در مورد پروژه ی توسعه ی خوشه افزود: پروژه ی توسعه ی خوشه از آذر ماه سال 97 به صورت رسمی آغاز شده و با توجه به منحصر بودن محصول نخودچی و هم چنین صادرات این محصول یکی از خوشه های مهم استان می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 1400 کارگاه نخودپزی در ممقان

فعالیت 1400 کارگاه نخودپزی در ممقان